مقایسه مبل‌های معمولی و مبل ال

مبل‌های راحتی ال شکل در سالیان اخیر با محبوبیت بیشتری مواجه شده‌اند و تقاضای آن‌ها نسبت به مبل‌های راحتی معمولی بسیار بیشتر می‌باشد. هر چند که برای برخی از خانه‌ها انتخاب مبل‌های راحتی ال گزینه مناسبی نیست، با این حال برای فضاهای کوچک و جمع و جور محصولی مناسب و مقرون به صرفه به شمار می‌آیند. به طور کلی موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند برای انتخاب یک گزینه مناسب تاثیر داشته باشد.

با این حال گاهی به دلیل محدودیت در بودجه این سوال به وجود می‌آید که کدام یک از مبل‌های معمولی و ال برای منزل شما مناسب‌تر خواهد بود؟ بدون شک این به سلیقه، شرایط منزل و اندازه فضا و مواردی مانند بودجه بستگی دارد. هر کدام از این مدل‌ها دارای جوانب مثبت و منفی مختص به خود می‌باشند که با شناخت و بررسی آن‌ها، می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

بسیاری از افراد کاناپه‌های ال شکل را یک انتخاب خوب برای فضای اتاق نشیمن می‌دانند. حتی اگر خیلی از آن استفاده کنید، وجود مبل در یک گوشه از اتاق باعث می‌شود که فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

در اتاق‌هایی که ابعاد زیاد نیست، انتخاب مبل‌های راحتی معمولی باعث می‌شود که رفت و آمد شما به راحتی ممکن نباشد. از طرفی قرار دادن چند تکه لوازم جانبی باعث شلوغ شدن بیش از حد فضا شده و با این کار اتاق از چیزی که هست کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

مبلمان ال شکل

مزایای مبل راحتی ال

یک مبل ال می‌تواند به راحتی در یک گوشه از اتاق قرار بگیرد. به همین دلیل انتخاب سبک و اندازه آن‌ها نیز اهمیت دارد. بسیاری از مبل‌های راحتی انعطاف پذیری زیادی دارند و شما می‌توانید در صورتی که از مدل چیدمان آن خسته شدید، پس از چند ماه آن را تغییر دهید. این مدل برای استراحت نیز گزینه خوبی به شمار می‌آیند. برخی از نمونه‌ها بدون دسته هستند و این راحتی بیشتری را برای شما فراهم می‌کند.

این در حالی است که تغییر چیدمان مبل‌های دو یا سه نفره به راحتی امکان پذیر نیست و به همین دلیل محدودیت‌های شما بیشتر خواهد شد. یکی از ویژگی‌های مثبت مبل‌های راحتی ال این است که شما می‌توانید قبل از خرید ابعاد اتاق را اندازه بزنید تا گزینه‌ای که مناسب نیازتان می‌باشد را خریداری کنید.

مبل‌های مدولار این امکان را به شما می‌دهند که آن‌ها را سفارشی سازی کرده و متناسب با گوشه‌ای که می‌خواهید آن‌ها را قرار دهید، انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک کاناپه ال شکل کوچک به همراه مبل‌های دو یا چهار نفره در اطراف آن داشته باشید. همچنین می‌توانید با توجه به نیاز خود، پایه‌ها و ارتفاع مبل را تعیین کنید تا با انتخاب آن‌ها فضا را در اتاق نشیمن خود به حداکثر برسانید.

مبل‌های راحتی ال برای خانواده‌ها بسیار مناسب خواهند بود. به این دلیل که نه تنها برای نشستن، تماشای تلویزیون و یا استراحت و مطالعه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، بلکه گاهی برخی از مدل‌های آن برای پذیرایی نیز مناسب به شمار می‌آیند. امروزه اکثر مبل‌های راحتی ال به صورت کاملا مدرن و سبک‌تر از مدل‌های دیگر عرضه می‌شوند، به همین دلیل با خانه‌های امروزی مطابقت بیشتری دارند.

مبل‌های گوشه‌ای این امکان را به شما می‌دهند که از بخش‌های خانه به صورت مناسبی استفاده کنید، بدون آنکه نگران کمبود فضا شوید. مانند همه مدل‌های مبل، این محصولات نیز در اندازه‌ها و با پارچه و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند. نیازی نیست که حتما آن‌ها را در گوشه‌های دیوار قرار دهید، طراحی برخی از آن‌ها به شکلی است که با فاصله از دیوار نیز عالی به نظر می‌آیند.

نوع مبل انتخابی شما نباید تنها به شکل و سبک اتاق محدود شود، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید، یکی از مهم‌ترین آن‌ها تناسب مدل مبل با سایر لوازم خانه است. هر چند که اگر به دنبال مبل‌های مدرن هستید ولی سبک‌های ال شکل را نمی‌پسندید، مدل‌های جمع و جور زیادی وجود دارد که برای خانه شما مناسب خواهند بود.

مبلمان راحتی

انعطاف پذیری مبل‌های معمولی

با توجه به تمام ویژگی‌های مبل‌های راحتی ال، برای برخی از خانه‌ها با توجه به نوع ساخت و فضایی که وجود دارد، انتخاب مبل‌های معمولی کاربرد بیشتری دارد. به بیان بهتر وجود دو مبل جداگانه امکان انعطاف پذیری بیشتری را در طراحی اتاق ایجاد می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا انواع دیگر مبل یا لوازم جانبی مانند میز قهوه یا صندلی‌های متناسب با آن را اضافه کنید.

ممکن است خرید مبل‌های معمولی آزادی عمل بیشتری به شما بدهد، در صورتی که مبل‌های راحتی محدودتر هستند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به طور منظم دوست دارید سبک طراحی منزل و چیدمان آن را تغییر دهید، مبل‌های معمولی بهتر هستند، به این دلیل که برخی از مبل‌های راحتی ال تنها برای قرار گرفتن در گوشه اتاق مناسب خواهند بود.

معمولا مبل‌های راحتی معمولی از طراحی و شکل‌های استاندارد پیروی می‌کنند و در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی دیده می‌شوند. برخی از آن‌ها دارای قاب‌های باریک، پایه‌های کوچک و بلند، قاب‌های پشتی با دکمه‌های بزرگ و ساده و انواع مختلفی از طرح‌ها در قسمت بازوها می‌باشند.

با این حال نکته‌ای که درباره خرید این مبل‌ها وجود دارد و بهتر است نسبت به آن‌ها اطلاع داشته باشید این است که در کنار توجه به فضایی که در اختیار دارید، آن‌ها را بر طبق سبک چیدمان منزل نیز انتخاب کنید. هر چند گاهی تصمیم گیری برای خرید مبل کار سختی به نظر می‌آید، با این حال موارد زیادی وجود دارد که در این انتخاب تاثیر خواهد داشت.

بودجه، سلیقه، تناسب رنگ با سایر دکوراسیون منزل، کیفیت پارچه‌ مبلی، سبک‌های کلاسیک، مدرن و توجه به قاب پشتی، بازوها و پایه‌ها همه از مواردی است که می‌تواند در انتخاب نهایی شما تاثیر بگذارد. از این رو ابتدا تمام این مواردی که در نظر دارید را در مبل انتخابی مد نظر خود بررسی کنید تا در نهایت بتوانید به گزینه‌ای برسید که تطابق بیشتری با آنچه می‌خواهید، داشته باشد.

در نهایت برای اینکه بهتر تصمیم گیری کنید، می‌توانید انواع مدل‌های مبلمان را در سایت‌های اینترنتی همچون سایت مستر کاناپه مشاهده کنید و سوالات خود را از فروشندگان بپرسید تا به سبکی که به سلیقه شما نزدیک‌تر است را بیابید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *