بهترین مبل‌های راحتی

برای کسانی که فضای کوچکی در خانه خود دارند، خرید مبل مناسب یک دغدغه جدی می‌باشد. به این دلیل که نمی‌دانند چگونه می‌توانند این اثاثیه را به خوبی در آن فضا جای دهند. به همین دلیل انتخاب مبلمان مناسب با فضای منزل بسیار اهمیت دارد و لازم است به مواردی که می‌تواند به آن کمک کند، توجه شود.

به عبارت بهتر شما باید علاوه بر اینکه مبل‌های متناسبی با فضایی که در اختیار دارید انتخاب می‌کنید، به شکلی آن‌ها را بچینید که فضای کافی برای حرکت و رفت و آمد نیز داشته باشید. هر چند که نوع چیدمان نیز اهمیت دارد، با این حال انتخاب مدل‌هایی مانند مبلمان استیل و کلاسیک که حجم زیادی از خانه را اشغال می‌کنند نیز گزینه خوبی برای خرید به نظر نمی آید. از این رو بسیار مهم است که اندازه مبل را با اندازه فضایی که در اختیار دارید ، مطابقت دهید.

به همین دلیل است که بسیاری از طراحان و تولیدکنندگان به فکر ساخت مدل‌هایی هستند که بتواند با توجه به نوع ساخت فضای داخلی در آن قرار گیرد و افراد بدون نگرانی بتوانند این مبل‌ها را خریداری نمایند.

بهترین مبل‌های راحتی برای خانه‌هایی با فضای کوچک

برخی از بهترین مبل‌های راحتی برای خانه‌های کوچک عبارتتد از:

  1. مبل راحتی ال
  2. مبل‌های تختخواب شو
  3. مبل‌های مدل لاویست

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

مبل نیم ست

1. مبل راحتی ال

در حال حاضر یکی از بهترین مبلمان‌هایی که در بازار وجود دارد، مدل‌های ال شکل هستند که می‌توان از آن‌ها برای خانه‌هایی با فضای کوچک استفاده کرد. به همین دلیل است که امروزه در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی این نوع از مبلمان طراحی شده و در بازار عرضه می‌شوند.

در گذشته مبلمان ال شکل برای مدل‌های راحتی و سبک مدرن تولید می‌شد، با این حال از آنجایی که فضای کمتری را اشغال می‌کنند، امروزه برای بسیاری از طراحی‌های مبل‌های کلاسیک، استیل و سلطنتی نیز از این مدل استفاده می‌شود.

طراحی منعطف این مدل باعث شده است که بتوان آن‌ها را در گوشه‌های دیوار و در مرکز اتاق نیز قرار داد. به همین دلیل است که حالت ال شکل آن در کنج قرار می‌گیرد و می‌تواند فضای کمتری را اشغال کند.

بهترین مزیتی که مبل راحتی ال فراهم می‌کند این است که می‌توان فاصله مناسبی را برای رفت و آمد در نظر گرفت. از آنجایی که فضای کمی را اشغال می‌کنند، می‌توانند در اکثر خانه‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

حتی می‌توانید در زمان خرید مبل راحتی ال، آن را با توجه به ابعاد و چیزی که در نظر دارید انتخاب کنید. همچنین رنگ و پارچه‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه ای که دارید و سایر اجزا و عناصر آن را انتخاب کنید.

2. مبل‌های تختخواب شو

یکی دیگر از مدل‌هایی که فضای کمی اشغال می‌کنند و می‌توانید از آن‌ها برای فضاهای کوچک استفاده کنید، مبل‌های تختخواب شو می‌باشد. از آنجایی که استفاده آن‌ها چند منظوره است، می‌توانید هم به عنوان تخت و هم به عنوان مبلمان از آن‌ها استفاده کنید.

ظاهر اولیه این مبل‌ها شبیه به مبل‌های راحتی است، با این حال به کمک قابلیت تبدیل شدن، می‌توانند به یک تخت راحت نیز تبدیل شوند. مکانیزم ساده ای که در آن‌ها وجود دارد باعث می‌شود که بتوانید بدون دردسر آن را باز و بسته کنید. از این رو با هزینه ای کم و ارزان می‌توانید علاوه بر خرید مبل، یک تخت خواب مناسب نیز داشته باشید.

اگر فضای خانه شما کوچک است و تعداد اعضای خانواده بیش از 2 نفر نیست، مبل‌های تختخواب شو گزینه بهتری خواهند بود. برای سوئیت‌ها، خانه‌های مجردی و خوابگاه‌های دانشجویی این مورد یک انتخاب مقرون به صرفه است.

مبل لاوست

3. مبل‌های مدل لاویست

لاویست به مدل‌هایی گفته می‌شود که برای دو نفر گزینه مناسبی هستند. به همین دلیل است که به لاویست شناخته می‌شوند. هر چند در کشور ایران هنوز استقبال زیادی از این مدل نشده است، با این حال در خارج در بسیاری از خانه‌ها با فضای کوچک این مبلمان انتخاب خوبی است.

انتخاب مبل لاویست در کنار مبل‌های کوچک تکی برای فضای جمع و جور خانه شما، بسیار مناسب است. می‌توانید طبق هر چیدمان و طرحی که مد نظر دارید، آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید.

به کمک این نمونه‌ها علاوه بر اینکه برای خانه خود مبلمان تهیه کرده اید، هنوز هم فضای کافی برای قرار دادن وسایل دیگر در اختیار خواهید داشت. طرح‌ها و مدل‌های خلاقانه زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و از این گزینه‌ها برای منزل خود استفاده نمایید.

مهم‌ترین نکات انتخاب مبل برای فضای کوچک

هر چند می‌توانید با توجه به سلیقه و فضایی که در خانه در اختیار دارید، انواع مدل‌های مبل را انتخاب کنید، به عنوان مثال علاوه بر مبل‌های راحتی ال، نیم ست مبل راحتی نیز به همراه میزهای پذیرایی کوچک یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. با این حال به یاد داشته باشید که در هر صورت انتخاب مبل‌های بزرگ یا سلطنتی برای خانه‌های کوچک کار اشتباهی است، به این دلیل که فضای زیادی را اشغال کرده و در عین حال باعث می‌شود که شما به راحتی نتوانید رفت و آمد کنید. علاوه بر آن شبیه به یک عنصر ناسازگار در اتاق به چشم می‌آید.

به جای انتخاب طرح‌های شلوغ با رنگ‌های تند و زننده، بهتر است پارچه‌هایی را انتخاب کنید که طرح ساده و رنگ خنثی دارند. آن‌ها می‌توانند به بزرگ تر نشان دادن فضای خانه کمک کنند. هر چند رنگ‌های روشن نیز گزینه بهتری از رنگ‌های تیره هستند، به این دلیل که موجب نور بیشتری در خانه شده و به بزرگ جلوه دادن آن کمک می‌کنند.

از آنجایی که شما فضای کافی برای خریدن چند دست مبلمان ندارید، بهتر است مبل‌هایی را خریداری کنید که بتوانید علاوه بر استفاده روزانه، به منظور پذیرایی نیز از آن‌ها استفاده نمایید. مبل‌های راحتی ال و یا نیم ست راحتی از جمله گزینه‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت چند منظوره از آن‌ها استفاده کنید.

در نهایت اگر تصمیم به خرید مبلمان برای فضای کوچک منزل خود گرفته اید، بهتر است پس از بررسی تمام مدل‌ها و گزینه‌های موجود، چیزی که با شرایط و انتظارات شما مطابقت دارد را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا اطمینان داشته باشید که سرمایه خود را در جای مناسبی مصرف کرده اید و در نتیجه بتوانید سال‌های طولانی از آن استفاده نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *