کیفیت پارچه‌ مبلی

یکی از اساسی‌ترین وسایلی که در دکوراسیون هر خانه‌ای به حساب می‌آید، مبلمان است، امروزه نیز جزء وسایل ثابت و گران‌ قیمتی است که کمتر امکان تعویض آن وجود دارد.

اهمیت کیفیت پارچه‌ مبلی

در بیشتر منازل بیش از یک دست مبل وجود دارد از آنجایی که مبل‌ها در اندازه‌های مختلف با طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند و به بازار عرضه می‌شوند. علاوه بر اندازه مبل طرح‌ها و رنگ‌های پارچه مبل نیز اهمیت بسزایی دارند به دلیل تنوع بالای طرح‌ها و رنگ‌های پارچه مبل و با پیشرفت‌ها و فناوری‌هایی که در صنعت مبلمان و پارچه مبلی در حال رشد و شکوفایی است. در این لحظه می‌توانید هر طرحی که مدنظرتان است را به خوبی اجرا کنید و به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید.

با توسعه روزافزون و جایگاه مبل در دکوراسیون داخلی منزل همچنین تشخیص کیفیت این قبیل از محصولات را افزایش داده است. به دلیل وجود کیفیت چوب مبل‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار هستند اما کیفیت و استاندارد بودن پارچه‌های مبلی حتی از کیفیت چوب نیز مهم‌تر می‌باشند پارچه‌های مبلی مشابه لباس مبل عمل می‌کنند که علاوه بر کیفیت و مقاومت بالایی که دارند نقش بسزایی در زیبایی مبلمان شما دارد.

فاکتورهای تشخیص کیفیت پارچه مبل

فاکتورهای تشخیص کیفیت پارچه مبل عبارت است از:

  1. تراکم پارچه
  2. توجه به فرم پارچه
  3. انتخاب چرم طبیعی یا مصنوعی
  4. دقت به پرزهای پارچه
  5. توجه به افرادی که حساسیت دارند
  6. انتخاب رنگ‌های تیره برای مبلمان
  7. جای دوخت را ببینید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تراکم پارچه

مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسئله در مورد پارچه مبل تراکم آن است هر چه کیفیت پارچه بیشتر باشد تراکم آن نیز بالاتر خواهد بود این موضوع باعث می‌شود که مدت زمان کمی بعد از استفاده از بخشی از بافت آن تغییر کند و از بین برود. البته مسئله‌ای که وجود دارد زیاد بودن بیش از اندازه تراکم پارچه نیز می‌تواند باعث سفت شدن آن گردد. اولین نکته در زمان خرید پارچه مبل تراکم آن است.

2. توجه به فرم پارچه

از دیگر نکات مهمی که در این باره وجود دارد پارچه مبل نباید تحت تاثیر فشار فرم خود را از دست بدهد این فشار می‌تواند با کشیده شدن پارچه در اثر نشست و یا قرار گرفتن وسایل بر روی آن انجام شود باعث از دست دادن فرم پارچه‌ی شما می‌‌گردد و با گذشت زمان فرم اصلی خود را از دست خواهد داد و دیگر به حالت اولیه خود باز نخواهد گشت.

توجه به فرم پارچه

3. انتخاب چرم طبیعی یا مصنوعی

یکی از جنس‌هایی که برای پارچه‌های مبلی به کار می‌رود علاوه بر پارچه چرم است. بیشتر افراد به دلیل ساده و راحت‌تر شسته شدن پارچه‌های چرمی و زیباتر بودن آن این دست از مبلمان‌ها را انتخاب می‌کنند. اما باید بدانید که از چه نوع چرمی برای مبلمان چرمی شما استفاده شده است، برای شناسایی چرم مصنوعی از طبیعی کاملاً ساده است با استشمام کردن چرم متوجه خواهید شد که چرم شما طبیعی است یا مصنوعی همچنین جنس از طریق پرزهایی که پشت چرم است می‌توانید به خوبی متوجه شوید که چرم شما کاملاً طبیعی است چرا که پشت چرم‌های مصنوعی از نخ است.

4. نحوه‌ی چیدمان منزل

یکی از متداول‌ترین اشتباهاتی که در هنگام خرید مبلمان معمولا انجام می‌دهید این است که پیش از تکمیل چیدمان و دکوراسیون منزل پارچه مبلی خود را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که پارچه مبل باید در آخر کار خریداری شود و آن را مطابق با دکوراسیون منزل خود و یا وسایل پیرامون آن مانند فرش، پرده، کاغذ دیواری و غیره ست کنید.

5. دقت به پرزهای پارچه

در صورتی که تمایل دارید برای مبلمان خود پارچه‌هایی با جنس مخمل یا جیر استفاده کنید بهتر است که از مخمل‌ها و جیرهای بی کیفیت خودداری کنید برای تست کردن آن می‌توانید به کیفیت پرزهای پارچه نیز پی ببرید.

انتخاب رنگ‌های تیره برای مبلمان

6. توجه به افرادی که حساسیت دارند

در صورتی که به مواد خاصی حساسیت دارد باید حتما در زمان خرید پارچه مبلمان به این مسئله توجه کنید که در نهایت باعث بروز مشکلاتی برای شما نشود. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید این است که حتما از مبلمان‌هایی که دارای لبه‌های تیز و خطرناک است استفاده نکنید این نکته در مورد پارچه‌های زبر نیز کاملاً صدق می‌کند.

7. انتخاب رنگ‌های تیره برای مبلمان

یکی از مواردی که می‌تواند از کثیف شدن زود مبلمان شما جلوگیری کند این است که تا جایی که امکان دارد از پارچه مبلی‌های تیره استفاده کنید تا مجبور نباشید در یک بازده زمانی کوتاهی آن‌ها را تمیز کنید. زیرا تمیز کردن زیاد مبلمان می‌تواند باعث آسیب زدن به بافت پارچه شما گردد.

8. جای دوخت را ببینید

هنگامی که جنس و طرح پارچه مبلمان مورد نظر خود را انتخاب می‌کردید نوبت آن است که اطمینان پیدا کنید که پارچه خوب دوخته شده است زیرا کیفیت دوخت نیز یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب این وسیله است. یکی از ساده‌ترین روش‌های برای اینکه مطمئن شوید که پارچه مبلی شما خوب است این است که محل دوخت را کاملاً ببینید. چنانچه که جای عبور نخ بیش از حد بزرگ بود به این معنا است که دوخت شما خوب دوخته نشده و احتمال آن زیاد است که دوخت شما خیلی سریع از هم باز شود.

نتیجه گیری

در حال حاضر با فاکتورهای صحیح کیفیت پارچه مبل کاملاً آشنا شدید هر وقتی که تصمیم به خرید یک ست مبلمان برای منزل خود گرفتید می‌توانید با در نظر گرفتن نکات فوق بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *