بهترین پارچه‌ها برای تولید مبلمان

در حال حاضر پارچه‌های گوناگونی با رنگ و طرح‌های مختلف وجود دارد که می‌تواند برای تولید مبلمان از آن‌ها استفاده شود.
با این حال سوالی که همواره برای افراد زیادی در هنگام خرید مبل وجود دارد این است که بهترین پارچه برای مبل چیست؟
در پاسخ باید گفت که انتخاب بهترین پارچه‌ها برای تولید مبلمان به عوامل متعددی بستگی دارد. با توجه به استایل خانه و فضای آن می‌تواند نمونه‌هایی متناسب با آن را خریداری کنید. به طور کلی می‌توان انواع پارچه‌های موجود در بازار را به دو نوع طبیعی و مصنوعی دسته بندی کرد.

منظور از پارچه‌های الیاف طبیعی چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است، پارچه‌هایی که از الیاف طبیعی و بدون استفاده از پلاستیک ساخته شده‌اند، مانند ابریشم، نخ و پنبه در این دسته قرار می‌گیرند. هر کدام از این پارچه‌ها با توجه به ماهیت خود ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی ارائه می‌دهند.

مبل راحتی چرمی

چرم یکی از انواع پارچه‌ها با الیاف طبیعی است که برای موارد خاص می‌توان از آن‌ها برای ساخت مبلمان استفاده کرد. از آنجایی که آن‌ها ظاهری کلاسیک و رسمی دارند، برای محیط‌های اداری، اتاق کار، اتاق کنفرانس و محیط‌های کلاسیک در منزل کاربرد بیشتری دارند. با این حال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که هنگام قرار گرفتن بر روی آن حس راحتی بیشتری دارید.
از طرفی تمیز کردن و شستشوی آن به سادگی امکان دارد، به عبارت بهتر اگر لکه‌ای بر روی آن بریزد، می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی درباره نفوذ آن به الیاف داخلی برای تمیز کردن لکه اقدام کنید.

مبل چرمی

از این رو اگر فرزندانی دارید که عادت به بازی و پریدن از روی مبل دارند و یا ترجیح می‌دهند که غذا و خوراکی‌های خود را روی آن بخورند، با وجود احتمال کثیف شدن زیاد آن، پارچه چرمی یک انتخاب مناسب و ایده آل برای خرید مبل راحتی است. علاوه بر آن طول عمر بالایی دارد و سال‌های سال حفظ ظاهر می‌کند.

در کنار تمام مزایای آن، از مهم‌ترین معایب مبل راحتی چرمی این است که برای انواع آب و هوا مناسب نیست. به این دلیل که می‌تواند گرمای زیادی را در تابستان و زمانی که دمای هوا زیاد است به بدن شما منتقل کند، این مسئله باعث می‌شود که عرق کنید و بدن شما به پارچه بچسبند. همچنین گیر کردن اشیای نوک تیز و برنده باعث پاره شدن یا آسیب دیدن چرم می‌شود. به همین دلیل نیاز به مراقبت و توجه بیشتری در این رابطه دارد.

پارچه‌های مخمل

مورد دیگر از الیاف طبیعی برای ساخت مبلمان، پارچه‌های مخمل است که در انواع رنگ‌ها تولید می‌شوند و با زیبایی و شکوه هرچه تمام‌تر باعث جلوه در مبلمان شما می‌شوند. ساختار آن‌ها باعث می‌شود که کثیفی و لکه حتی در صورت وجود نور به شدت قابل مشاهده نباشد. امروزه بسیاری از پارچه‌های مخملی نانو تولید می‌شوند که امکان شستشو و تمیز کردن را آسان‌تر کرده‌اند.

همانطور که از نام آن‌ها بر می‌آید، این پارچه‌های مخملی نرم هستند و نشستن بر روی مبل‌های مخمل حس خوبی را منتقل می‌کند، به عبارت بهتر احساس ناراحتی هنگام تماس با این مدل نخواهید داشت. گاهی تمیز کردن لکه‌های سخت از روی آن دشوار می‌باشد و این مسئله می‌تواند یکی از معایب آن به شمار رود. هنگام خرید مبلمان کلاسیک و سایر مدل‌های مبل حتما به جنس پارچه مبل توجه کنید.

پارچه مبلی از جنس کتان

کتان با توجه به ویژگی‌های ذاتی خود یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها نه تنها برای مبل‌های راحتی بلکه برای اهداف دیگری نیز می‌باشد. مبل‌های راحتی مدرن با استفاده از این پارچه، ظاهر زیبایی در فضای منزل ایجاد می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی کتان دوام و طول عمر بالای آن است. از آنجایی که طیف طرح و رنگ در کتان گسترده است، شما می‌توانید مبلمان راحتی منزل خود را سفارشی سازی کنید، به این معنی که متناسب با نوع و رنگ چوب و سایر اجزای منزل، رنگ و طرح پارچه را انتخاب کنید.

کتان یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه است، بنابراین اگر به دنبال مبل راحتی ارزان هستید، کتان می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در کنار تمام مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد کتان، باید گفت که با توجه به تراکم و ظرافت آن، ممکن است به راحتی دچار آسیب شود. با این حال هنوز هم برای بسیاری از افراد اولویت اول است.

مبل راحتی

پارچه‌های مبلی تولید شده از پشم

اگر به دنبال یک پارچه مبلی بادوام هستید، پارچه پشمی گزینه مناسبی است. گرد و خاک و یا هر لکه دیگری به راحتی از آن تمیز می‌شود و به سرعت شبیه به پارچه‌های کتان چروک نخواهد شد. هر چند ممکن است نسبت به گزینه‌های قبلی کمی گران‌تر باشد، با این حال کاملا با محیط زیست سازگار است و برای کسانی که این موضوع اهمیت جدی دارد، مناسب است.

پارچه‌های ابریشمی

یکی از گران قیمت‌ترین پارچه‌ها برای ساخت مبلمان، پارچه‌های ابریشمی است که معمولا برای مبلمان استیل و سلطنتی که ظاهر پر ابهت و با شکوهی دارد، به کار گرفته می‌شود. از آنجایی که ابریشم پارچه حساسی است، نیاز به نگهداری زیادی دارد. به همین دلیل برای مبل‌های راحتی که استفاده از آن‌ها زیاد است، مناسب نخواهند بود.

پارچه‌های مبلی از الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی شامل پارچه‌هایی است که در تولید آن‌ها از مواد پلاستیکی مانند پلی استر یا ریون در ساخت استفاده شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن دوام بسیار بالای این پارچه‌ها می‌باشد، با این حال این مدل الیاف نیز خالی از عیب نیستند.

استفاده از پلی استر در ساخت مبل

پارچه‌های میکروفیبر که در ساخت آن‌ها از پلی استر استفاده شده است، یکی از انواع پارچه‌های الیاف مصنوعی هستند. هر چند برخی از تولیدکنندگان از الیاف طبیعی نیز برای تولید آن‌ها استفاده می‌کنند. همانطور که گفتیم مهم‌ترین ویژگی آن‌ها مقاومت و ماندگاری است. همچنین به راحتی قابل تمیز کردن و شستشو می‌باشند. با این حال با طبیعت سازگار نیستند.

پارچه‌های تولید شده از ریون

یکی از ارزان‌ترین پارچه‌های الیاف مصنوعی برای ساخت انواع مبلمان از جمله مبل‌های راحتی ارزان، ریون است که مهم‌ترین مشکل آن آسیب پذیری بالا و قابلیت چروک شدن است. در نهایت حال که با انواع پارچه‌های مناسب برای ساخت مبل راحتی و انواع مبلمان آشنا شدید، بهتر است با توجه به انتظارات، اهداف و فضای خانه تصمیم‌گیری نمایید و گزینه‌ای را تهیه کنید که از کیفیت و دوام خوبی برخوردار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *