نکات تزیین مبلمان با انواع کوسن

بسیاری از افراد مایل هستند تا متناسب با فصل و تغییرات رنگ طبیعت، تحولات جدیدی را در فضای خانه خود ایجاد کنند. یکی از این موارد که می‌تواند تاثیر زیادی در احوال منزل داشته باشد، تعویض کوسن‌های مبلمان است. هر چند تغییر ساده‌ای به نظر می‌آید، با این حال می‌تواند طراوت بخش بوده و کاملا به چشم بیاید. این کار یکی از بهترین و در عین حال ارزان‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید به کمک آن فضای دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و البته که نسبت به تغییر مبل‌های راحتی به صورت سالانه انتخاب عاقلانه و بهتری است، فقط کافی است نکات تزیین مبلمان با انواع کوسن را بدانید.

با این وجود اگر این کار به نظر شما نیاز به نکات بیشتری دارد، می‌توانید به این موارد که در رابطه با انتخاب کوسن مناسب برای مبل‌های راحتی است، توجه داشته باشید.

نحوه تهیه کوسن روی مبل تکی

معمولا کوسنی که برای مبل تکی انتخاب می‌شود در اندازه مربعی مانند 45*45 است که سایز آن تناسب خوبی با انواع مبل‌های راحتی تک نفره دارد. برای انتخاب رنگ دست شما باز است، با این حال بهتر است که پارچه‌ای که در نظر می‌گیرید، مشخص‌تر و خاص‌تر از رنگ مبل راحتی باشد. به عنوان مثال اگر پارچه مبل صورتی است، می‌توانید از پارچه گلدار با همان ترکیب رنگ استفاده کنید.

در ترتیب قرار دادن کوسن‌ها روی مبل راحتی یک نفره، بهتر است کوسن بزرگ‌تر ابتدا و بالشتک کوچک در جلوی آن قرار بگیرد.

انتخاب کوسن برای مبل راحتی دو نفره

به طور معمول از مبل‌های دو نفره استفاده بیشتری می‌شود. از این رو مهم است که بیش از حد این فضا را با انواع کوسن پر نکنید. دو کوسن به اندازه‌های 45*45 یا 30*50 برای مبل راحتی دو نفره مناسب است. در انتخاب رنگ نیز همانطور که به آن اشاره کردیم، بهتر است پارچه‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ مبل راحتی همخوانی داشته باشند. می‌توانید از رنگ‌های متفاوت برای کوسن‌های بزرگ و کوچک استفاده کنید.
در این مورد نیز ترتیب چیدن به این شکل است که ابتدا کوسن‌های بزرگ‌تر و پس از آن نمونه‌های کوچک قرار می‌گیرند. برای جلوه بیشتر سعی کنید که رنگ‌های خنثی را با رنگ‌های روشن‌تر مخلوط کنید. به عنوان مثال رنگ خاکستری با زرد همیشه موثر است. به طور کلی می‌توانید از رنگ‌هایی مانند طوسی، نقره‌ای و خاکستری با رنگ‌هایی مانند سبز، زرد و قرمز استفاده کنید تا ظاهری تازه به فضای خانه بدهید.

کوسن مبل

تهیه کوسن برای مبل راحتی سه نفره

برای انتخاب کوسن در مبل راحتی سه نفره، می‌توانید بیشتر از 4 تا را در نظر بگیرید. به عنوان مثال دو کوسن در اندازه‌های 45*45 و سه کوسن در اندازه‌های 30*50 مناسب خواهد بود. بهتر است رنگ کوسن‌های مربع را یکسان و مشابه در نظر بگیرید و برای دو تا از کوسن‌های 30*50 یک الگو با پارچه خاص و برای کوسن بعدی رنگی مکمل آن‌ها انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا تعادل و‌هارمونی رنگ‌ها بین مبل راحتی و کوسن‌ها حفظ شود.

در ترتیب چیدن ابتدا کوسن‌های مربعی را بچینید و پس از آن مدل‌های کوچک‌تر را در جلوی آن قرار دهید، همچنین می‌توانید کوسن پنجم را در میان مبل راحتی بگذارید تا فضای کافی و مناسبی بین آن‌ها وجود داشته باشد. انواع طرح و پارچه‌ها وجود دارد که می‌توانید برای مبلمان راحتی خود انتخاب کنید. این یک روش آسان و مناسب برای ایجاد یک کانون مرکزی به واسطه مبلمان راحتی منزل خواهد بود.

از آنجا که مبل‌ها در طرح و اندازه‌های گوناگونی وجود دارد، به کمک کوسن‌ها می‌توانید در فضای خانه تقارن ایجاد کنید. بهتر است به دنبال رنگ‌های مختلفی از کوسن بروید. هر چند برای این کار زیاده روی جایز نیست، چرا که ممکن است باعث شلوغ شدن و کوچک شدن فضای خانه شود.

رنگ‌های مکمل انتخابی مناسب برای ایجاد انرژی

معمولا رنگ‌هایی که با یکدیگر در تضاد هستند، گزینه‌های مناسبی می‌باشند. به این دلیل که می‌توانند به قدر کفایت انرژی و تحرک را در فضای خانه فراهم کند. رنگ‌هایی مانند آبی و نارنجی یا زرد و بنفش می‌تواند به عنوان مکمل در کنار هم استفاده شود. با این حال قرار نیست که هر دو گزینه رنگ‌های تندی باشد، به عنوان مثال می‌توانید از زرد پر رنگ در کنار ترکیب رنگ بنفش مانند یاسی استفاده کنید.

همچنین رنگ‌های خنثی می‌توانند در کنار رنگ‌های دیگر به تعادل فضا کمک کنند.

مبل راحتی

علاوه بر این می‌توانید بر روی رنگ‌هایی که بیشتر به آن علاقه دارید و همچنین با مبلمان راحتی شما تناسب بیشتری دارد، تمرکز کنید. به عنوان مثال رنگ فرش‌ها، رنگ دیوار و یا تابلوهایی که در فضای اتاق نشیمن از آن استفاده کرده‌اید، گزینه‌های خوبی برای کوسن خواهند بود.

اگر مایل هستید تا مبلمان راحتی را به عنوان نقطه کانونی منزل خود در نظر بگیرید، می‌توانید از رنگ‌های صلب برای تمام کوسن‌ها استفاده کنید. با این حال بهتر است انتخاب شما شامل رنگ‌های شاد و زنده باشد. تنوع و سلیقه در به کارگیری رنگ‌ها به خود شما بستگی دارد. به عنوان مثال اینکه یک رنگ و الگوی خاص را در نظر بگیرید و متناسب با رنگ آن از مدل‌ها و نمونه‌های دیگر استفاده کنید، به شما بستگی دارد.

برای مبل‌های راحتی دو یا سه نفره، بهتر است که کوسن‌هایی با الگوهای برجسته‌تر در اطراف مبل و از مدل‌های ساده‌تر در بخش میانه مبلمان استفاده نمایید. این کار باعث می‌شود تا مبلمان شما بزرگ‌تر به نظر برسد. روش‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید هنگام انتخاب کوسن اجرا کنید. با این حال بهتر است اصل سادگی را نیز به یاد داشته باشید. علاوه بر آن به این توصیه توجه کنید که اگر جنس پارچه کوسن‌ها با مبلمان یکسان و یا حداقل مشابه باشد، نه تنها جلوه آن بیشتر است، بلکه باعث می‌شود که هنگام شستشوی مبل‌ها و کوسن‌ها دچار مشکل نشوید. به عنوان مثال کوسن‌های مخمل برای مبل راحتی از جنس مخمل گزینه خوبی است. هر چند دست شما برای انتخاب هر کدام از مدل‌ها باز است. بسیاری ترجیح می‌دهند رویه کوسن از جنسی باشد که شستشوی مرتب آن مشکلی ایجاد نکند. در نهایت قبل از انتخاب بهتر است به سبکی که مد نظر دارید توجه کنید، تا پس از آن گزینه‌ای که بهترین تناسب را دارد انتخاب نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *