خرید انواع سبک مبلمان راحتی

مبل‌های راحتی در شکل، اندازه، رنگ و پارچه‌های مختلفی دیده می‌شوند، به همین دلیل است که گاهی انتخاب میان آن‌ها به سختی ممکن خواهد شد. با این حال اگر به دنبال مبل‌های راحتی هستید که به صورت مرتب از آن استفاده کنید، تلویزیون را روی مبل تماشا کنید و یا حتی بر روی آن استراحت کنید، لازم است گزینه‌ای را در نظر بگیرید که بیشترین آسایش و راحتی را برای شما فراهم کند.
با توجه به پیشرفت تجهیزات و ماشین آلات مربوط به این صنعت، امروزه طرح و مدل‌های بیشتری وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز و انتظارات خود هر یک از آن‌ها را انتخاب نمایید.
خرید انواع سبک مبلمان راحتی شبیه به یک سرمایه گذاری است که ممکن است سال‌های سال از آن استفاده کنید. به همین دلیل برای خرید نیاز به تحقیق و دقت دارید. از این رو ابتدا نکاتی که درباره خرید مبل وجود دارد را بررسی کنید تا در نهایت بتوانید یک گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

سبک مبلمان

هنگام خرید انواع سبک مبلمان راحتی بهتر است به این فکر کنید که کدام یک از آن‌ها برای فضای منزل شما مناسب‌تر است و همچنین آنچه درباره ظاهر مبل‌ها دوست دارید را تعیین کنید.

مبل‌های کلاسیک

یکی از انواع مبل‌های راحتی، نمونه‌های کلاسیک است که در کشورهای اروپایی به عنوان مبل‌های قرون وسطی نیز شناخته می‌شوند. اکثر آن‌ها دارای پایه‌های چوبی و دسته‌های کوتاهی هستند. ارتفاع این مبلمان کم است و بیشتر شبیه به جعبه‌های مستطیلی هستند.

مبل راحتی

مدل چسترفیلد

سبک مبل‌های چسترفیلد کمی متفاوت است. پارچه آن‌ها معمولا از چرم است که پشتی آن با دکمه‌های زیاد مشخص شده است. ارتفاع دسته‌ها و پشتی مبل در یک راستا می‌باشد و در یک جمله قابل تشخیص، عالی و مناسب برای انواع خانه‌ها می‌باشند.

سبک مدرن

مبل‌های راحتی مدرن معمولا دارای بالشتک‌هایی هستند که به عنوان پشتی مبل از آن‌ها استفاده می‌شود. پایه‌ها و بازوهای مبلمان در طرح‌ها و مدل‌های امروزی و متنوعی دیده می‌شوند.

مدل‌های سنتی

مبل‌های راحتی سنتی در شکل و اندازه‌های مختلفی دیده می‌شوند. با این حال متداول‌ترین سبک دارای بازوهای گردی است که پایین‌تر از قسمت عقب یعنی پشتی مبل طراحی شده است. پایه‌ها معمولا از جنس چوب و گرد هستند.

انواع پشتی‌های مبلمان

مبلمان راحتی از قسمت‌های مختلفی ساخته شده است که ظاهر کلی آن را تعیین می‌کنند. مدل‌های مختلفی از بازو، پایه‌ها و پشتی‌های مبل وجود دارد که هر یک می‌توانند تعیین کننده ظاهر و سبک آن باشند.

پشتی ثابت

اگر قاب پشتی مبل به جای وجود کوسن‌های جدا و شل، متصل و روکش دار باشد، در این دسته قرار می‌گیرد. با تعمیر و نگهداری مرتب و به صورت تمیز و رسمی، می‌توانید اطمینان داشته باشید که پشتی‌های صندلی کمی محکم‌تر از سایر مدل‌ها می‌باشند.

پشتی‌های جدا

اگر قاب پشتی به کمک کوسن‌های بزرگ طراحی شده باشد، مبل راحتی مد نظر ظاهری غیر رسمی به خود می‌گیرد. این کوسن‌ها معمولا با فیبرهای پلی استر یا انواع الیاف پر شده‌اند.

انواع بازوی مبلمان

طراحی بازو می‌تواند سبک مبل راحتی را معرفی کند. به بیان بهتر آن‌ها می‌توانند تعریف کننده یک مدل کلاسیک و یا مدرن باشند که هنگام خرید مبل راحتی باید به آن توجه داشته باشید.

برخی از مردم ترجیح می‌دهند که دسته‌های مبل کوتاه‌تر از قاب پشتی آن باشد، در حالی که برخی دیگر مدل‌های بلندتر را دوست دارند. این مسئله به چگونگی استفاده شما از آن بستگی دارد. به عنوان مثال اگر قرار است روی آن استراحت کنید، مدل‌هایی که بازوی کوتاه‌تری دارند، گزینه‌های بهتری خواهند بود.

مبل راحتی

انواع پایه‌های مبل

پایه‌های یکی از اجزای اساسی و مهم در مبل‌های راحتی به شمار می‌آیند. بسیاری از افراد طرح مبلمان خود را با پایه‌های خاصی ترجیح می‌دهند. به عنوان مثال اضافه کردن پایه‌های مدرن و جدید به مبل‌های راحتی کلاسیک و قدیمی، می‌تواند یک طرح نو و جالب باشد.

از پایه‌های طرح دار چوبی گرفته تا پایه‌های فلزی، انتخاب پایه مبل راحتی، می‌تواند تاثیر زیادی بر روی ظاهر کلی آن داشته باشد.

مبل‌های بدون پایه

در برخی از مبل‌های راحتی، پایه‌ها به صورت متصل به قاب پایینی مبل طراحی و روکش شده است، به همین دلیل بدون پایه به نظر می‌رسد. این مدل برای کسانی که نمی‌خواهند فضای خالی زیر مبل وجود داشته باشد، گزینه خوبی خواهد بود.

پایه‌های تراشیده

برخی از مبل‌های راحتی و کلاسیک دارای پایه‌های چوبی تراش خورده‌ای هستند که باعث جلوه بیشتر آن می‌شوند.

پایه‌های فلزی

نوع دیگری از پایه‌ها، مدل‌های فلزی هستند که برای سبک‌های مدرن گزینه بهتری خواهند بود.

نکات برتر در طراحی مبل

شاید از قبل سبک خاصی در ذهن خود داشته باشید، با این حال اگر به کمی الهام نیاز دارید، می‌توانید با مشاهده انواع مبلمان راحتی که در سایت‌ها وجود دارد، مدل مورد علاقه خود را بیابید. با این حال به این نکات نیز توجه کنید.

اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، بهتر است مبل‌های راحتی با قاب پشتی کوچک‌تر را بخرید تا به ایجاد فضای بیشتر کمک کند. پایه‌های باریک و فاصله میان مبل و کف خانه نیز به ایجاد فضا منجر می‌شود.

اگر فضای اتاق مسئله جدی برای شما نیست، برای خانه‌هایی که سقف بلندتری دارند، انواع مبل‌ها مناسب خواهند بود.

با این وجود اشتباهی که برخی افراد مرتکب آن می‌شوند این است که یک مبل بزرگ را برای فضای معمولی و کوچک انتخاب می‌کنند، این باعث می‌شود که محیط داخلی کوچک‌تر از آن چه هست به نظر بیاید.

مبل‌ها را با فاصله از دیوار قرار دهید. علاوه بر آن بهتر است سایر لوازم و اجزای لازم مانند گیاهان، تابلو و میزهای پذیرایی را در کنار آن بچینید.

بهتر است به این نکات نیز توجه کنید:

– مبل‌ها را از تابش مستقیم نور خورشید و گرما دور نگه دارید.

– بهتر است اطمینان حاصل کنید که کف منزل کاملا مسطح و صاف باشد تا پایه‌های مبل بدون لرزش بر روی آن قرار گیرد.

– به هیچ عنوان روی بازوهای مبل راحتی ننشینید.

– کوسن‌ها و بالشتک‌ها را به صورت هفتگی بچرخانید تا از سایش آن‌ها جلوگیری کنید.

در نهایت با توجه به سبک منزل خود، می‌توانید مبل‌های راحتی را انتخاب کنید که تناسب بیشتری با فضا داشته و از هماهنگی بیشتری در آن برخوردار می‌باشد. در این صورت اطمینان خواهید داشت که سرمایه گذاری انجام شده شما بر روی مبل راحتی به خوبی هزینه شده است و می‌توانید در طولانی مدت از آن استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *