خرید مبل راحتی

اشتباهاتی وجود دارد که معمولا افراد هنگام خرید مبل راحتی مرتکب آن می‌شوند. هر چند که بسیاری از آن‌ها بسیار کوچک هستند و به همین دلیل است که اغلب نادیده گرفته می‌شوند. با این حال بسیاری از این اشتباهات هنگام خرید مبل راحتی تاثیر زیادی بر روی رضایت مشتریان می‌گذارد.

5 اشتباه معمول هنگام خرید مبل راحتی

5 اشتباه معمول هنگام خرید مبل راحتی عبارت است از:

  1. خرید مبل راحتی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک
  2. خرید مبل راحتی بدون امتحان کردن آن
  3. خرید سبک اشتباه
  4.  انتخاب پارچه و یا رنگ اشتباه
  5. خرید مبلمان کیفیت پایین

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. خرید مبل راحتی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک

این یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که بسیاری از مردم هنگام خرید به آن دچار می‌شوند. این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که شما به خوبی از فضایی که قرار است مبل راحتی را در آن قرار دهید، اطلاع کافی نداشته باشید و علاوه بر آن اندازه مبلمان را به دقت نپرسید و در نتیجه محصولی خریداری کنید که مناسب منزل شما نیست. به یاد داشته باشید که این مبل‌های راحتی در فضای نمایشگاه و فروشگاه بسیار فریبنده و جذاب‌تر از آن چیزی که هستند، به نظر می‌آید. به همین دلیل بسیار مهم است که تناسب آن را با فضای خانه و وسایل آن در نظر داشته باشید. به همین دلیل ابتدا از اندازه فضایی که قرار است مبلمان در آن قرار بگیرید اطلاع به دست آورید، سپس با بررسی اندازه مبل اطمینان حاصل کنید که برای منزل شما بیش از حد بزرگ و یا بیش از حد کوچک نیست.

مبل راحتی

2. خرید مبل راحتی بدون امتحان کردن آن

نه تنها برای فضای منزل، بلکه برای خود شما هم نباید مبلمان بیش از حد بزرگ و یا کوچک باشد. اگر اکثر اعضای خانواده بلند قد هستند، بهتر است اطمینان حاصل نمایید که ارتفاع صندلی مبل راحتی از زمین و همچنین عمق تشک‌ها به اندازه کافی باشد تا به شما این امکان را بدهد که بدون دردسر و سختی بر روی آن آرام بگیرید. اگر قد خیلی بلندی ندارید، بهتر است به دنبال تشک‌های کم عمق باشید تا پای شما هنگام نشستن بر روی زمین قرار بگیرد.

3. خرید سبک اشتباه

هر خانه از سبک غالب و مشخصی برخوردار است. از این رو اگر مبل راحتی که خریداری می‌کنید با این سبک هماهنگ نباشد، شبیه به یک عنصر غیر طبیعی در کل فضا به نظر می‌رسد. بسیاری از افراد خانه‌های خود را به شکل کلاسیک و یا مدرن طراحی می‌کنند. از آنجایی که خرید کاناپه می‌تواند فضای قابل توجهی را در منزل اشغال کند، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید سبک آن با سایر لوازم و اجزای داخلی تناسب دارد.

مبلمان چرمی مدلی کلاسیک و لوکس است، در حالی که مبلمان پارچه‌ای و چوبی برای منازل مدرن بهتر است. هر چند مبل‌های راحتی ساده با رنگ‌های خنثی می‌توانند به راحتی با انواع دکوراسیون داخلی ترکیب شوند.

4. انتخاب پارچه و یا رنگ اشتباه

اگر احساس می‌کنید که از مبل راحتی بیش از حد استفاده می‌شود و در فضای پر رفت و آمد خانه قرار می‌گیرد، بهتر است رنگ‌های لطیف و نرم را انتخاب کنید و از انتخاب طرح‌های شلوغ که موجب حواس پرتی شما می‌شوند خودداری نمایید. انتخاب رنگ اشتباه نیز بسیار جدی خواهد بود. بهترین ایده برای انتخاب رنگ این است که با سایر مبلمان، رنگ دیوارها و نور موجود در فضای خانه تطابق داشته باشد. بهتر است همواره رنگی که دوست دارید و برای شما خسته کننده نیست را انتخاب کنید. رنگ مبلمان را تنها به این دلیل که در فروشگاه بسیار زیبا جلوه کرده است انتخاب نکنید، به این دلیل که قرار است سال‌ها با آن زندگی کنید.

مبل راحتی

اگر نور خانه کم است، می‌توانید رنگ‌های روشن‌تر را انتخاب کنید، با این حال اگر نور به اندازه کافی وجود دارد و بابت این مسئله نگرانی ندارید، انتخاب رنگ‌های تیره‌تر نیز مشکلی نخواهد داشت. علاوه بر آن اگر فرزند خردسالی دارید که اغلب مشغول بازی کردن و غذا خوردن بر روی مبلمان است، بسیار مهم است که پارچه‌ها ضد آب باشند و رنگ آن‌ها بیش از حد روشن نباشند تا موجب مشخص شدن لکه‌ها نشوند. در این حالت بسیاری از افراد به شما پیشنهاد خواهند کرد که مبل راحتی چرمی خریداری کنید. به دلیل که مبل‌های پارچه ارزان قیمت و برای انواع آب و هوا مناسب است، با این حال تمیز کردن آن برای شما به صورت دائم دشوار خواهد بود.

5. خرید مبلمان کیفیت پایین

بدون شک محدودیت در بودجه می‌تواند هنگام خرید مبل راحتی بر روی انتخاب شما تاثیر داشته باشد، با این حال خرید مبل راحتی با کیفیت خوب این اطمینان را می‌دهد که نیازی به تعویض آن در طی چند سال آتی نخواهید داشت.

خرید مبل راحتی با کیفیت خوب در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود. از این رو بهتر است مبل‌های راحتی با کیفیت را خریداری کنید، به این دلیل که خرید مبل با کیفیت پایین بدان معنی است که شکل ظاهری و استحکام آن به سرعت از دست می‌رود. گاهی اوقات پس از چند ماه استفاده ممکن است که قاب آن ضعیف شده و حتی بشکند. علاوه بر آن دسته‌های بی کیفیت دچار ترک و در نهایت شکستگی خواهد شد.

هر چند خرید مبل راحتی ارزان بسیار خوب است، با این حال بهتر است از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید و پس از آن برای خرید اقدام نمایید. با بررسی این نکات می‌توانید اطمینان داشته باشید که مبل راحتی اشتباهی برای منزل خود خریداری نمی‌کنید و در این صورت می‌توانید در مدت زمان طولانی از خرید خود راضی بوده و از آن نهایت استفاده را داشته باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *