تزیین مبلمان راحتی

چیدن مبل‌های راحتی گاهی کاری دشوار به نظر می‌رسد. به این دلیل که نمی‌دانید مناسب‌ترین روش چیدمان که با فضای منزل تناسب داشته باشد و باعث کوچک شدن فضا نشود، کدام است.
هر چند تنظیم و تغییر دکوراسیون منزل با انواع وسایل و لوازم خانه کار سختی است، به خصوص برای کسانی که سبک‌های مینیمالیستی را دوست ندارند، با این حال به کمک ساده‌ترین نکات و قوانینی که در این باره وجود دارد، می‌توانید مبل‌های راحتی منزل خود را در مناسب‌ترین شکل بچینید.

تزیین مبلمان راحتی با چند ترفند ساده

تزیین مبلمان راحتی با چند ترفند ساده عبارت است از:

  1. انتخاب یک نقطه کانونی مناسب
  2. مبلمان را به دیوارها نچسبانید
  3. نه خیلی دور؛ نه خیلی نزدیک
  4. ایجاد تعادل هنگام چیدن مبل راحتی
  5. توجه به رفت و آمد
  6. انتخاب فرش با اندازه مناسب
  7. انتخاب یک میز پذیرایی بزرگ
  8. استفاده از میزهای پذیرایی کوچک در طرفین
  9. نور را وارد کنید
  10. استفاده از آثار هنری مناسب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. انتخاب یک نقطه کانونی مناسب

به هیچ عنوان قدرت نقطه کانونی را در فضای داخلی منزل دست کمک نگیرید. گاهی آن‌ها به صورت طبیعی در اتاق یا بخش نشیمن خانه وجود دارند. به عنوان مثال پنجره‌های بلند یا شومینه و مواردی از این دست می‌تواند به عنوان نقطه کانونی خانه در نظر گرفته شود.
با این حال گاهی نیز ممکن است خودتان ناچار باشید که برای ایجاد آن دست به کار شوید. به عنوان مثال امروزه در بسیاری از خانه‌های امروزی تلویزیون‌ها به عنوان نقاط کانونی در نظر گرفته می‌شوند. به همین دلیل اگر ترجیح می‌دهید که مبل راحتی را به عنوان نقطه کانونی خانه در نظر بگیرید، بسیار مهم است که سایر لوازم بر اساس و در تناسب با آن چیده شوند.

2. مبلمان را به دیوارها نچسبانید

بسته به اندازه اتاق می‌توانید مبل‌ها را با فاصله از دیوار بچینید. هر چند که اگر فضا بیش از حد کوچک باشد، ناچار خواهید بود که فاصله اندکی میان دیوار و مبلمان ایجاد کنید. با این حال تا جایی که امکان دارد، سعی کنید که مبل راحتی را به دیوارهای اتاق نچسبانید، به این دلیل که باعث کوچک‌تر نشان دادن فضا می‌شود. این فضای هر چند کم می‌تواند به بزرگ‌تر نشان دادن خانه کمک کند. هر چند که اگر اتاق شما بزرگ است، روش چیدمان آسان‌تر خواهد بود. به این دلیل که می‌توانید مبلمان را در مرکز و به هر شیوه‌ای که احساس می‌کنید بهتر است در کنار هم قرار دهید.

3. نه خیلی دور؛ نه خیلی نزدیک

زمانی که مبلمان راحتی را می‌چینید، نیاز است به این مورد توجه داشته باشید که احتمالا افراد خانواده و یا مهمانان پس از نشستن بر روی این مبلمان شروع به گپ و گفت با یکدیگر می‌کنند، به همین دلیل بهتر است که فاصله میان آن‌ها متناسب و نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک به هم باشد. با این کار افراد می‌توانند بدون احساس ناراحتی در کنار هم به مکالمه و گفتگو بپردازند.

چیدمان مبل

4. ایجاد تعادل هنگام چیدن مبل راحتی

تعادل یک نکته مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است. به عبارت بهتر هنگام چیدمان مبل‌های راحتی و سایر لوازم خانه، مهم است که اصل تعادل رعایت شود. نه بیش از حد شلوغ و نه بیش از حد ساده و کسل کننده. برای این کار تمام قطعات بزرگ و کوچک را در یک طرف اتاق قرار ندهید. این باعث آشفتگی در فضای اتاق خواهد شد. بهتر است حتی اگر تقارن در فضای خانه را نمی‌پسندید، تعادل را در آن رعایت کنید.

5. توجه به رفت و آمد

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام چیدمان مبل‌های راحتی نباید از آن غافل شوید، راحتی در رفت و آمد است. به عبارت بهتر اگر مبل‌ها باعث شوند که شما به راحتی نتوانید در فضای منزل خود تردد کنید و یا حتی از بین آن‌ها عبور کنید، باعث ناراحتی و آزردگی خاطر شما خواهد شد.

بین میزهای پذیرایی و صندلی‌ها چند سانتی متر فاصله بیندازید. مسیری مشخص ایجاد کنید تا افراد بتوانند بدون مشکل از میان آن‌ها عبور کنند.

6. انتخاب فرش با اندازه مناسب

فرش زیر مبلمان راحتی نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال در نظر بگیرید که فرش انتخابی شما بیش از حد کوچک باشد، به شکلی که نتواند تمام مبلمان را در خود جای دهد، این باعث کوچک‌تر نشان دادن فضا و همچنین بی نظمی و آشفتگی در محیط خواهد شد. برای انتخاب فرش گزینه‌ای بهتر است که تمام مبل‌ها بر روی‌ها قرار گیرند و یا حداقل اینکه پایه‌های جلویی بر روی فرش باشند.

7. انتخاب یک میز پذیرایی بزرگ

برای تهیه میزهای پذیرایی، بسیار مهم است که گزینه‌ای که از همه بزرگ‌تر بوده و با اندازه مبل‌های راحتی نیز تناسب دارد، در وسط صندلی‌ها قرار بگیرد. این کار برای افزایش زیبایی شناسی و عملکرد آن بسیار عالی است.

میزهای پذیرایی شبیه به یک نقطه کانونی عمل می‌کنند و می‌توانند فضای خوبی را برای شما فراهم کنند تا بتوانید به خوبی پذیرایی کنید و یا چند گلدان کوچک بر روی آن قرار دهید. یک میز بزرگ می‌تواند دسترسی آسانی برای مهمانان فراهم کند. با این حال بسیار مهم است که هنگام چیدمان فاصله کافی میان صندلی‌های مبل و میز قرار داشته باشد.

چیدمان مبل

8. استفاده از میزهای پذیرایی کوچک در طرفین

معمولا برای مبل‌های راحتی تک نفره یا دو نفره‌ای که به میز وسط دسترسی ندارند، میزهای پذیرایی کوچک‌تر در نظر گرفته می‌شود. از این رو بهتر است که آن‌ها را در فاصله زیاد با مبلمان راحتی قرار ندهید.

برای انتخاب بهتر است میزها اندازه‌ای تقریبا برابر با بازوهای مبلمان داشته باشند و نه خیلی بلند‌تر و نه خیلی کوتاه‌تر از آن باشند.

9. نور را وارد کنید

نورپردازی اتاق یکی از مهم‌ترین عناصر در فضای داخلی است که گاهی نسبت به وجود آن کمی لطفی می‌شود. استفاده مناسب از نور طبیعی در روز و به کارگیری لامپ و لوستر در شب به بزرگ‌تر شدن خانه کمک قابل توجهی می‌کند. هر چند می‌توانید برای نورپردازی بیشتر از لامپ‌های کوچک در میزهای پذیرایی و یا حتی در اطراف مبلمان استفاده کنید. با این حال بهتر است در به کارگیری این لامپ‌ها زیاده روی نکنید.

10. استفاده از آثار هنری مناسب

چیزهایی که بر روی دیوار آویزان می‌شود از تابلوهای هنری گرفته تا آینه، ساعت و یا انواع شی‌های تزیینی، لازم است که همگی با مبلمان راحتی منزل شما تناسب داشته باشند. به عنوان مثال یک تابلو عکس ریز در ابعاد کوچک مناسب مبل سه نفره شما نخواهد بود. در عوض از تابلوهایی که اندازه آن حدود دو سوم مبلمان است استفاده کنید.

در نهایت اگر احساس می‌کنید که هنوز نیاز به کمک برای چیدمان مناسب مبلمان منزل خود دارید، می‌توانید از افرادی که در این زمینه از دانش و تخصص کافی برخوردار هستند کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *