ست کردن مبلمان

یکی از مواردی که در دکوراسیون باید در نظر بگیرید این است که رنگ و طرح مبل با پرده‌های شما هماهنگ باشد، این کار باعث زیباتر و قشنگ‌تر شدن فضای منزل شما می‌گردد. از این رو خوب است مبلمان خود را با پرده‌ها ست کنید.

ایده‌های خلاقانه برای ست کردن مبلمان با پرده

هر کدام از افراد برای هماهنگ کردن و یا ست کردن اتاق پذیرایی یا نشیمن خود خوب است که اصول و نکاتی که مربوط به ست کردن پرده یا مبلمان است را به خوبی فرا بگیرند. چرا که طرح و رنگ مبل و پرده نقش و اهمیت بسزایی بر روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی خانه‌ی شما دارد.

انواع ست مبل با پرده

ست کردن مبلمان با پرده یک اصولی دارد که اگر به خوبی رعایت نشود می‌تواند از جذابیت طراحی داخلی سالن پذیرایی شما را بگیرد برای از بین بردن چنین مشکلاتی لازم است که با به وجود آوردن و استفاده از طرح‌های متنوع و همچنین با انتخاب رنگ‌ها و طرح مبل و پرده دکوراسیون فضای منزل خود را تغییر دهید.
دقت داشته باشید در صورتی می‌خواهید فضای منزل شما هماهنگ و توزان داشته باشد خوب است از طرح و رنگ مبل و پرده شما با یکدیگر ست باشد حتی اگر از رنگ‌های خنثی یا طرح‌های ساده نیز استفاده می‌کنید.

انواع ست مبل با پرده

اهمیت ست کردن مبلمان با پرده

پیش از انتخاب رنگ پرده برای فضای منزل خود بهتر است در مورد هماهنگ بودن آن با دکوراسیون داخلی منزل خود کمی‌ فکر کنید. تاثیر بسیار مهمی ‌که رنگ و مدل پرده بر روی اتاق نشیمن دارد که زیبایی منزل شما را دوچندان می‌کند. خوب است بدانید که جنس و بافت همچنین نوع سبک و رنگ پرده با مبلمان‌تان هماهنگ باشد و ترکیب زیبا و خوبی را به نمایش بگذارد.
ست پرده با مبل نیز به این معنا نیست که رنگی که برای پرده‌ها ی‌تان در نظر می‌گیرد، کاملاً مشابه مبلی باشد که انتخاب می‌کنید و یا اینکه از جنسی که برای مبلمان شما کار شده است برای پرده نیز استفاده کنید بلکه باید یک‌ هارمونی رنگی بین پرده و مبلمان‌تان داشته باشید این کار باعث زیباتر شدن منزل شما می‌شود.

روش‌های ست کردن مبلمان با پرده

نکته‌ای مهمی‌ که باید در نظر داشته باشید این است که بدانید که در دکوراسیون داخلی شما چه سبکی دارد و بر مبنای آن مبلی که انتخاب می‌کنید کلاسیک یا مدرن باشد سپس پرده‌های خود را بر اساس آن انتخاب کنید. با توجه به اینکه امکان این کار وجود ندارد که مبلمان‌های خود را به پرده فروشی ببرید بهتر است در انتخاب رنگ دقت و توجه بیشتری داشته باشید که رنگ پرده‌ی شما با مبل هماهنگ باشد. بهتر است از رنگ‌هایی که طیف مشابهی به هم دارند استفاده کنید در صورتی که به پارچه‌های طرح‌دار علاقه‌مند هستید می‌توانید طرح‌هایی را انتخاب کنید که با طرح پارچه مبلی شما ست باشد.

خوب است برای انتخاب پارچه پرده از طرح‌های شلوغ خریداری نکنید اگر مجبور به چنین انتخابی شدید می‌توانید از پارچه‌های که طرح خلوتی دارند و با رنگ و طرح مبل شما هماهنگ است استفاده کنید. در صورتی که در مبلمان‌تان از طرح‌های مختلفی استفاده شده است به دنبال رنگ‌هایی باشید که در مبل شما به کار رفته باشد نه تنها رنگ اصلی مبلمان‌تان به عنوان مثال اگر پارچه مبل شما با گل‌های زرد و ساقه‌هایی سبز و رگه‌های طلایی دارد خوب است رنگ پارچه پرده را سبز انتخاب کنید تا با مبل شما نیز همخوانی داشته باشد. چنانچه که سبک مبلمان شما مدرن است خوب است از پارچه‌های بلند و ساده استفاده کنید.

روش‌های ست کردن پرده‌ها با مبلمان

چگونگی تمیز کردن مبلمان در منزل

نحوه شستشوی انواع مبلمان در منزل مراحل مختلفی دارد، برای ست کردن مبلمان‌های خود می‌توانید از رنگ‌های مکمل استفاده کنید و یا برای رنگ پرده‌های خود را چند درجه روشن‌تر و یا تیره‌تر از مبلمان انتخاب کنید این کار باعث ست شدن مبلمان‌ها با یکدیگر می‌شود، همچنین موجب یکنواختی دکور منزل‌تان نیز نمی‌شود.

ست کردن مبلمان قهوه‌ای و مشکی

یکی از روش‌هایی که برای ست کردن مبلمان قهوه‌ای و مشکی با پرده می‌توانید داشته باشید این است که می‌توانید رنگ پرده‌های خود را قهوه‌ای یا مشکی انتخاب کنید سپس با سایر بخش‌های دیگر خانه خود را با لوازمی‌ که رنگ روشنی دارند پر کنید.

ست کردن مبلمان‌های قرمز با پرده

برای ست کردن مبلمان‌های قرمز با پرده می‌توانید از رنگ سفید با پارچه‌های مخمل استفاده کنید در کنار آن نیز می‌توانید از رنگ‌های سفید عاجی نیز کمک بگیرید از سوی دیگر نیز رنگ مبلمان‌ها به اندازه‌ای تند است که شما می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای هماهنگ کردن پرده با مبل استفاده کنید.

ست کردن مبلمان‌های شکلاتی با پرده

در صورتی که رنگ مبلمان‌تان شکلاتی است می‌توانید رنگ پرده‌های خود را کاراملی یا کرم انتخاب کنید که باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون شما می‌گردد.

ست کردن مبلمان‌های بژ و خاکستری

زمانی که می‌خواهید رنگ پرده را با رنگ مبلمان بژ یا خاکستری ست کنید خوب است که از رنگ‌های ساده و خنثی استاده کنید این کار به دکوراسیون شما جلوه‌ی بیشتری می‌دهد. در صورتی که تمایل دارید که مبلمان‌های خاکستری خود را با پرده ست کنید خوب است که از پارچه‌های مخمل با‌هاله‌ای از رنگ بنفش یاسی استفاده کنید همچنین می‌توانید از کوسن با رنگ بنفش با طرح پرده روی مبل‌های خود قرار دهید.

تاثیر طرح‌ها و نقش‌ها بر نور اتاق

نور اتاق یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث زیباتر شدن هر چه بیشتر پرده‌ها و مبلمان منزل‌تان می‌شود. در صورتی که قصد دارید برای سایر قسمت‌های دکوراسیون خود از رنگ‌های روشن با نور بیشتر استفاده کنید می‌توانید به جای اینکه از رنگ‌های اصلی مبلمان‌تان استفاده کنید از رنگ‌های مکمل تیره‌تر یا روشن‌تر استفاده کنید، همچنین برای انتخاب رنگ پرده‌ها از همان رنگ‌هایی که در مبلمان‌تان به کار رفته است انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *